Weboldal elemzésre fel, ha nincs konverzió

Weboldal elemzésre fel, ha nincs konverzió

Share This Post

Előfordulhat, hogy weboldalunk nem generálja az elvárt konverziót, nem hoz elegendő vásárlót vagy látogatót. Ilyenkor úgy érezhetjük, minden erőfeszítésünk hiábavaló, feleslegesen dolgozunk olyan keményen. Mi lehet az oka a sikertelenségnek? Az alábbi cikkből kiderül!

Erre szolgál a weboldal elemzés

A SEO audit nulladik lépése a weboldal elemzés, hiszen ezen alapszik minden későbbi lépés. Erre építhető a teljes SEO stratégia akár hosszútávú, akár pedig rövidtávú együttműködésről van szó. A weboldal elemzés megmutatja azokat a hibákat és hiányosságokat, melyek kijavításával, illetve pótlásával lényegesen jobb eredményeket érhetünk el a honlapunkkal.

A weboldal elemzése: a teljesítmény és a megjelenés

Első lépésként meg kell néznünk, jelenleg hogyan teljesít a weboldal. Néhány fontos kulcsszóra keresve rögtön megtudhatjuk, hányadik találatként jelenik meg a honlap a Google találati listáján. Ez már rögtön az elején számos hasznos információval és néhány fejlesztési irányvonallal is szolgálhat számunkra.

Ezt követően a Google Analytics segítségével a weboldal forgalmát vizsgáljuk meg mélyrehatóan. Ennek során számos adatot ismerhetünk meg, például azt, hogy honnan, mikor és milyen eszközről érkeznek a látogatók és azt is, hogy ezek a látogatók valóban a célcsoport tagjai-e vagy sem.

Ami még ennél is nagyobb jelentőséggel bír, az a weboldalon eltöltött idő. Egészen pontosan meghatározhatóak a leggyakrabban látogatott aloldalak és ezek látogatottságának aránya is. Ezekből az adatokból világosan kitűnik, mennyire eredményes és optimalizált az oldal. A Google a weboldalon töltött időt is figyeli és jobban értékeli azokat az oldalakat, melyek hosszabb időre képesek lekötni az emberek figyelmét.

A weboldal megjelenése is legalább annyit nyom a latba, mint a teljesítménye. Manapság egyre inkább a modern dizájnnal ellátott, jól felépített weboldalak sikeresek. A felépítésnek logikusnak, áttekinthetőnek, jól követhetőnek, könnyen navigálhatónak kell lennie. Olyannak, melyen egy átlagos felhasználó könnyen eligazodhat.

A struktúra kapcsán is fontos a kulcsszavak elhelyezése és használata. Az oldalról nem hiányozhatnak az ún. CTO (Call-To-Action) gombok sem, melyek valamilyen cselekvés megtételére szólítják fel a felhasználókat (pl. vásárlás, hírlevélre feliratkozás, ajánlatkérés stb.), tulajdonképpen konverziót hoznak. Fontos, hogy ezek figyelemfelkeltőek és jó szövegezésűek legyenek.

A weboldal elemzése: a technikai SEO és a tartalom elemzése

A technikai elemzés során kiderül, a Google mennyire tudja indexelni, bejárni az oldalt. Kiderül továbbá az is, milyen linkhálózattal rendelkezik, valamint az is, hogy a külső és belső linkek működnek-e. A technikai elemzés részét képezi a tartalmak felülvizsgálata, vagyis az, hogy például nincs-e duplikálva egy-egy tartalom. Azt ugyanis az algoritmusok nagyon nem szeretik.

Nem elhanyagolható a betöltődés sebessége sem, hiszen a Google köztudottan előnyben részesíti azokat az oldalakat, melyek gyorsan betöltődnek. Ezt különböző programokkal tudjuk mérni. Végül a technikai elemzés során a szakamberek az oldal forráskódját is szemügyre veszik, abból ugyanis kiderülnek a kulcsszavak, a metaadatok, a leírás és a kiegészítő pluginok is, melyek ugyancsak számos hasznos információval szolgálnak.

A tartalomnak nem feltétlenül a marketing- vagy az információértékét vizsgálják a szakemberek a weboldal elemzése során, sokkal inkább azt, hogy mennyire felel meg a SEO szempontoknak. Vagyis azt, hogy a kulcsszó kellő sűrűségben és a megfelelő helyeken szerepel-e, előfordul-e ragozott formában és a szinonimáit is használtuk-e az adott szövegben. Természetesen a Google a tartalmas, minőségi, informatív szöveges tartalmakat részesíti előnyben, de SEO szempontból ezeket más jellemzők alapján vizsgálják.

Láthatjuk, hogy a weboldal elemzés kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen a SEO audit részét képezi, melyen a keresőoptimalizálás teljes stratégiája alapszik. A weboldal elemzéséhez érdemes segítséget igénybe venni, hiszen egy külsős szakember egészen más szemüvegen át tekint a honlapunkra, mint mi magunk!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

8 tipp hogyan tegye mobilbaráttá webáruházát

A legkézenfekvőbb ok, amiért érdemes aggódni a mobilbarát jelleg miatt, az az, hogy a Google keresési forgalmának több mint fele mobileszközökön lévő felhasználóktól származik. Ez

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat