Sikerdíjas keresőoptimalizálás – érvek és ellenérvek

Share This Post

A sikerdíjas keresőoptimalizálás csábító lehet a vállalkozók számára, hiszen az ügyfél csak akkor fizet a szolgáltatásért, amikor sikerül elérni a meghatározott célt. Ezért ezt a modellt sokan kockázatmentesnek állítják be. De éppúgy szólnak érvek és ellenérvek mellette.

Valóban ez lenne a leghatékonyabb megoldás? Járjuk körbe a témát és derítsük ki!

Mi is az a sikerdíjas keresőoptimalizálás?

A megbízó célja minden esetben az, hogy oldala a kereső találati listáján minél jobb helyezést érjen el. A megbízott SEO ügynökség teljeskörű keresőoptimalizálási szolgáltatással áll a szolgálatára. Általában egy évre szóló szerződés készül közöttük, amely tartalmazza a kitűzött célt. Azonban a megbízó mindaddig nem fizet, amíg a szolgáltatások nem hoznak eredményt.

Miért érdemes a sikerdíjas keresőoptimalizálást választani?

  • A megbízó számára ez a modell már rövidtávon jó eredményekkel kecsegtet.
  • A megrendelt szolgáltatás magában foglalja az auditot, a kulcsszókutatást, linképítést, SEO szövegírást és a versenytárselemzést. Így az on-page, off-page és a technikai SEO területét is felöleli. 
  •  Kényelmesnek tűnik, hiszen a háttérben futó folyamatokba a megbízó betekintést nyer, időnként kimutatásokból bizonyosodhat meg az elért eredményekről, a helyezéseket nyomon követheti. 
  • A cég rendelkezik a szaktudással és biztosítja a szükséges szoftvereket, ezekre nem a honlap üzemeltetőjének kell pénzt kiadni.  
  • Csak az első eredmények elérése után kell fizetni. Így a várható költségek kiszámíthatók és teljesítményarányosak.

A sikerdíjas SEO lehetséges buktatói

Mint minden módszernek, ennek is vannak hátulütői. Nézzük, mik ezek?

  • A gyors sikerek lelkesítők lehetnek, azonban a keresőoptimalizálás hosszútávú folyamat. A tartós eredményekhez sokáig kell építkezni. 
  • Senkinek nem érdeke hónapokon át ingyen dolgozni. Előfordulhat, hogy a megbízott cég olyan megoldásokkal él, amiket – szaktudás híján – a megrendelő nem ismer. Ilyen például a long tail kulcsszavak vagy a márkanevek használata, amikkel a weboldal az első helyezésre ugrik, de gyakorlatilag olyan kifejezésre, amire a legritkább esetben keresnek a látogatók. Ez így, bár sikernek tűnik, nem az.
  • Az együttműködés a SEO kivitelező és a honlap tulajdonosa közt, akár csak a honlap szerkezetét vagy a cikkeket érintő módosításokra gondolunk, elengedhetetlen. Ha a javasolt módosításokat a tulajdonos nem végzi el, az eredmények elmaradnak. 
  • A megrendelők egy része a sikerdíjas keresőoptimalizálást az utólagos fizetés miatt választja. A sikerek után azonban a szerződésnek megfelelően fizetni kell, ami az újabb eredmények elmaradásával teherként hárul a vállalkozóra. 
  • Mivel a szerződést általában egy évre kötik, amennyiben az együttműködés nem kamatozik megfelelően, az a két fél között vitás helyzeteket, bizalomvesztést generálhat.

Az eredményekhez mindkét fél részéről szükséges az együttműködő hozzáállás. Ezt egy jogilag és szakmai szempontokból is helyesen szerkesztett szerződéssel tudják megalapozni a felek.

Ezekre figyelj, ha szerződés kötsz!

A szerződést alaposan olvasd át! Persze nem könnyű megítélni elsőre, mi az, ami az üzleti céljainkat legjobban szolgálja, azonban amennyiben a megállapodás kellően rugalmas, lehetőséged lesz változtatásokat kérni. 

Ne öleljen fel hosszútávú időszakot! Egy középtávú szerződés esetében már látható, hogy van-e értelme a további együttműködésnek. 

Ne feledd, ez a Te vállalkozásod, a bőrödre megy! Azon túl, hogy közösen állapítjátok meg a kulcsszavakat, ne menj bele abba, hogy a továbbiakba nincs beleszólásod. 

Neked is tenned kell a sikerért! Ne hidd azt, hogy ölbe tett kézzel ülhetsz, míg oldalad a keresőben egyre jobb helyezést ér el. Ezzel egyetlen komoly keresőoptimalizálási szakember sem bíztathat.

Szerződéskötés előtt végezz haszon-ráfordítás elemzést!

Amennyiben ezek után még mindig bizonytalan vagy, esetleg bizalmatlan is; ha szeretnéd az irányítást még inkább kézben tartani, akkor fontold meg a közös munkát SEO mentorral.

Amikor a kezedben az irányítás: együttműködés SEO mentorral

A hosszútávon jól működő keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen részedről is a tanulás, fejlődés.

Ebben segít a SEO mentor, aki megtanít a keresőoptimalizálás alapjaira, biztosítja az ehhez szükséges szoftvereket és szaktudásával támogat. 

A közös felelősség- és kockázatvállalás, a bizalmon alapuló együttműködés garancia a sikerre!

A SEO minden weboldal számára szükséges. Megoldható keresőoptimalizálási ügynökség, havidíjas keresőoptimalizálás és SEO mentor segítségével. 

A vállalkozásod sikere azonban elsősorban rajtad múlik! A döntés a Tiéd. 

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

8 tipp hogyan tegye mobilbaráttá webáruházát

A legkézenfekvőbb ok, amiért érdemes aggódni a mobilbarát jelleg miatt, az az, hogy a Google keresési forgalmának több mint fele mobileszközökön lévő felhasználóktól származik. Ez

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat