A SEO szövegírás a keresőoptimalizálás követelményeinek megfelelő szöveges tartalmak létrehozását jelenti. Az alábbiakban megosztunk néhány alapvető tudnivalót a SEO szövegírással kapcsolatban.
Ettől lesz Google barát egy szöveg
Nyilvánvalóan a SEO szövegírással sem más a célunk, mi az, hogy oldalunk előrébb kerüljön a Google találati listáján. A szöveg SEO szempont szerinti megírásával elérhetjük, hogy a keresőmotorok szövegünket összekapcsolják bizonyos, előre meghatározott kulcsszavakkal. Nem elég azonban, ha a szöveg tartalmazza a kulcsszavakat, az algoritmusoknak való megfelelés érdekében fontos az is, hogy releváns információkkal szolgáljon és minőségi legyen.
Ahhoz, hogy olyan szöveget tudjunk írni, melyet a kereső is kedvelni fog, tisztában kell lennünk néhány fontos jellemzővel. Ilyen például a kulcsszavak megfelelő helyeken és mennyiségben történő használata, a szöveg felépítése és a kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezések használata. Mivel azonban nem (csak) a Google robotoknak írunk, hanem hús-vér embereknek, ezért az is fontos, hogy felhasználóbarát, informatív és hasznos is legyen. Olyan szöveg, amely miután felkeltette az olvasó figyelmét, rávezeti bizonyos – számunkra hasznos – cselekvések elvégzésére is.
Miért van helye a SEO szövegírásnak a keresőoptimalizálásban?
A fizetett hirdetések drágák és csak rövid ideig eredményesek. Ezzel szemben a keresőoptimalizált szövegek jóval olcsóbbak, eredményei pedig hosszú távra szólnak. Ráadásul a Google Ads is figyelembe veszi a releváns tartalommal rendelkező, minőségi oldalakat, így a Google fizetett hirdetései is olcsóbbak, mégis kellően hatékonyak lesznek.
Így írjunk keresőoptimalizált szöveget
- minőségi, releváns információkkal szolgáló tartalmat gyártsunk, mely kielégíti a felhasználók igényeit
- a szöveg tagolt, átlátható, könnyen olvasható legyen, amely „vezeti” a szemet
A szöveg struktúráját határozzuk meg előre. Bontsuk több alegységre, melyeket lássunk el címsorokkal, bizonyos időközönként pedig iktassunk be 1-1 képet, amelyeken pihenhet a tekintet.
- a komoly, nehéz témákat is igyekezzünk fogyaszthatóan tálalni
- fontos a témahitelesség
A Google a kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezéseket, valamint a szinonimákat is figyeli, így tudja kiszűrni és mellőzni azokat az oldalakat, amelyek kizárólag neki íródtak és nem az olvasóknak. Az algoritmusok a különböző szövegek egymáshoz való viszonyát is vizsgálják. Ha egy adott oldal eltérő témájú bejegyzéseket tartalmaz, a kereső nem fogja megbízhatónak és hitelesnek titulálni.
A témahitelesség a felhasználókkal való kapcsolatteremtés során is fontos, felkelti az érdeklődésüket, bizalmat épít ki velük és szakértői státusszal ruházza fel az oldalt.
- képeket, videókat minden esetben ágyazzunk a szövegbe
A szöveges tartalmat kiválóan tagolja egy-egy kép vagy videó, amely segíti az olvasót az eligazodásban és megadja a bejegyzés hangulatát. Ugyanakkor a Google szempontjából is fontos: a képeket minden esetben el kell neveznünk, a kereső ugyanis a képek nevei alapján is rangsorol.
Ma már egyre inkább előtérbe kerülnek a videós tartalmak. A Google méri az oldalon töltött időt is, egy-egy hasznos videóval pedig elérhetjük, hogy tovább maradjanak az oldalunkon.
- figyeljünk a kulcsszavak elhelyezésére
Az biztos, hogy a főcímben, az egyes címsorokban, valamint a törzsszövegben is (lehetőleg a legelső mondatban) meg kell jelennie a kulcsszónak a SEO szövegírás ismérvei szerint. Emellett ne felejtsük el a meta leírásba is belerakni, hiszen a találati listán ez a rövid bemutató szöveg jelenik meg rögtön a honlap címe alatt.
- kerüljük el a kulcsszóhalmozást
Oké, oké, számos helyen szerepelnie kell a kulcsszónak, de könnyedén áteshetünk a ló túloldalára, ha túl sokszor szerepel. A kulcsszóhalmozást ugyanis a Google gyanúsnak ítéli meg, így sok mindent elérhetünk általa, de azt biztos nem, hogy a találati lista elejére kerüljünk. Jelenleg a 2-3%-os kulcsszósűrűség az ideális. Ha többször szeretnénk szerepelni a kulcsszót, írjunk hosszabb (minőségi!) szöveget. Ezt a Google és az olvasók is értékelni fogják.