Mi is az a versenytárs elemzés?

Mi is az a versenytárs elemzés?

Share This Post

A versenytárs elemzés a konkurencia jelenlétének vizsgálatát jelenti az online térben, melynek segítségével oldalunk eredményesebb lehet. Hiszen nem elég jónak lenni, azt is pontosan tudnunk kell, kikkel állunk versenyben.

A versenytárs elemzést saját magunk bepozicionálása és célpiacunk meghatározása előzi meg. Ezek mind kihagyhatatlan, a későbbi marketingstratégiát meghatározó és alakító lépések. Vizsgáljuk most meg őket közelebbről!

Ezért fontos a versenytárs elemzés

A versenytárs elemzés nem csupán a konkurenciák felkutatására, hanem arra is vonatkozik, hogy megnézzük, hogy az egyes szereplők mennyire „veszélyesek” ránk nézve keresőoptimalizálás szempontjából. A versenytárs elemzés során tudjuk meg azt, hogy mások milyen eszközöket használnak, milyen stratégiát követnek annak érdekében, hogy kitűnjenek a többiek közül.

Az ellenfelek ilyen szempontú vizsgálata az ún. SEO alapú versenytárs elemzés. A Google algoritmusok változásával együtt a versenytársakat is folyamatosan figyelni kell, hiszen ezek a változások mind újabb és újabb eszközöket adnak a cégek kezébe. Nem kizárólag a honlapjaikat, de a social media felületeiket és a hirdetéseiket is szemmel kell tartani annak érdekében, nehogy lemaradjunk valamiről. A keresőoptimalizálás olyan verseny, amely a Google színterén zajlik. Érmek helyett pedig előkelő helyezéseket lehet bezsebelni a találati listán. A versenytárs elemzés sokszor a SEO audit részét képezi az ügyfél igényeitől és az audit csomag tartalmától függően.

A versenytárs elemzés lépései

A versenytárs elemzés első lépése, hogy meghatározzuk, kik a versenytásaink. Ennek elengedhetetlen része saját pozíciónk meghatározása, termékeink és szolgáltatásink, valamint célcsoportunk tagjainak teljeskörű ismerete.

Ezt követően a kulcsszavak alapján tudjuk belőni azt, hogy pontosan kik az ellenfeleink. Egy fizikai bolttal is rendelkező webshopnak például teljesen másak a versenytársai, mint egy teljesen offline vagy abszolút csak online jelenlévő webshopnak.

A kulcsszavak meghatározásához egyszerűen csak listázzunk ki mindazokat a releváns szavakat minél több változatban, melyeket a terméknevekből képzünk. Ezek lehetnek head kulcsszavak (vagyis konkrét, egyszavas kulcsszavak), body kulcsszavak (melyek 1-3 szóból állnak és mellékneveket is tartalmazhatnak) vagy long tail kulcsszavak is (melyek hosszú, összetett, pontos jelentéssel bíró, de ritkán használt kifejezések). Miután kiválasztottuk ezeket a kulcsszavakat, egyszerűen keressünk rájuk a Google-ben.

Elemzés konkrét eredmények összevetésével

Az eredményeket erre alkalmas programok használatával számszerűsíthetjük, hogy aztán össze tudjuk hasonlítani őket egymással. Elsősorban azt kell vizsgálnunk, hogy hány kulcsszóra jelenik meg az adott oldal a találatok között, ebben segítségünkre lehet az Ahrefs nevű program. A találatok száma mellett fontos természetesen az is, hogy a Google hány aloldalt indexelt az egyes konkurensek vonatkozásában, mely kulcsszavakra jelenik meg és pontosan hányadik találatként az a bizonyos weblap.

A linkek szemszögéből az oldalra érkező linkeket és backlinkeket kell szemügyre vennünk. A gyenge minőségű, alul minősített vagy büntetett oldalról származó linkek ugyanis nemhogy emelnék, sokkal inkább hátráltatják egy oldal eredményességét. A linkek száma mellett tehát a minőségük is nagyon fontos tényező a versenytárs elemzés során.

A versenytárs elemzés kihagyhatatlan része a konkurens oldalak tartalmának vizsgálata is. Itt a szövegeket és a metaadatokat kell górcső alá venni annak érdekében, hogy megtudjuk, mennyire vannak jól optimalizálva. Ma már minden oldal rendelkezik céges bloggal, ha azonban mégsem, máris sikerült találnunk egy olyan hiányosságot, melyet kihasználva hatalmas előnyre tehetünk szert versenytársunkkal szemben. Ha a keresőoptimalizálással kapcsolatos egyéb tartalmakat keresel, tekintsd meg további cikkeinket is!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

8 tipp hogyan tegye mobilbaráttá webáruházát

A legkézenfekvőbb ok, amiért érdemes aggódni a mobilbarát jelleg miatt, az az, hogy a Google keresési forgalmának több mint fele mobileszközökön lévő felhasználóktól származik. Ez

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat