Linképítés nélkül nincs SEO

Linképítés nélkül nincs SEO

Share This Post

A keresőoptimalizálásnak három fontos eleme van: a technikai SEO, a tartalmi SEO és a linképítés. Egyik sem létezik a másik nélkül és egyik sem hagyható ki egy keresőoptimalizálási stratégiából, mindhárom ugyanolyan fontos.

Egyértelmű, hogy a Google csak akkor fogja szeretni az oldalunkat, ha megfelelő mennyiségű és minőségű külső link mutat rá. Olyan linkek, amelyek fontos kiegészítő információkat szolgáltatnak az oldalunkról. Az alábbiakban megnézzük, hogyan valósítható meg a linképítés.

A linknek minőséginek és relevánsnak kell lennie

A linképítés célja tehát az, hogy adott honlapra minél több és jobb külső link mutasson. Kezdetben még inkább a mennyiség számít a minőség helyett, így több, gyengébb link is megfelelő lehet. Ám figyeljünk arra, hogy a saját oldalunknál erősebb oldalról szerezzünk linkeket már az első időkben is.

A minőség mellett fontos a relevancia, tehát hogy az adott témával kapcsolatos oldalról mutasson link a sajátunkra. A konkrét link a horgonyszövegben „ölt testet”, melynek ugyancsak vannak bizonyos követelményei (a hosszára és a kulcsszavak előfordulására vonatkozóan).

Ilyen legyen a horgonyszöveg

A horgonyszövegek kialakításánál el kell kerülni a túloptimalizálást, azt ugyanis a Google nem szereti, bizonyos esetekben bünteti is. A felépítés során törekedjünk arra, hogy a linkeknek maximum fele tartalmazza a horgonyszöveget vagy a kulcsszavakat. A legjobb márkaszöveges linkeket kérni, vagyis olyan horgonyszöveget kialakítani, mely tartalmazza a márkanevünket vagy a domain nevünket. Ez egyrészt erősíti a saját márkánkat, másrészt a kereső szemében is természetesebbnek hat.

A linképítés jellemzői

A kezdetekben érdemes PR cikkek és kategórialinkek útján sok-sok, az oldalra mutató linkre szert tenni, amelyek nem feltétlenül erősek. A jobb eredmények elérését azonban biztosan szolgálni fogják. Nem szabad azonban a gyenge minőségű linkek esetében sem túlzásba esni. Az idő előrehaladtával pedig törekedjünk a jó minőségű, megfelelő horgonyszövegbe épített linkek megszerzésére.

A linképítésnek van egy „sötét” oldala is, amely az illegális módszereket foglalja magában. Ezeket a Google bünteti, úgyhogy érdemes őket elkerülni. Ide tartoznak a privát bloghálózatok, a gyenge vendégposztok és a rövid, 100-500 karakteres, rossz minőségű bejegyzések is. Előfordulhat, hogy a tudtunk nélkül linkelik az oldalunkat ezekkel a módszerekkel, ez ellen tegyük meg a szükséges lépéseket.

Léteznek az ún. nofollow linkek is a dofollow (vagyis az erősebb) linkekkel szemben – például a fórumok, a kommentek, a Wikipedia – melyek rendelkeznek erővel (még ha kevesebbel is, mint a többi link) és a Google is elismeri őket.

Ezek a linképítés lépései

A linképítés útjairól már beszéltünk, most azonban megnézzük, hogyan függhet össze konkrétan a minőségi tartalom a linkekkel:

  • rendszeresen minőségi, információkban gazdag tartalmak létrehozása, amely megadja a választ a keresőben feltett kérdésekre
  • a tartalom megjelentetése minél több platformon (social mediaban, hírlevelek útján, fórumokon)
  • a tartalmak megoszthatóságának biztosítása mások által
  • PR cikkek elhelyezése erős weboldalakon

Linképítés nélkül sehova

Láthatjuk, hogy a linképítés alapjaiban teremti meg a lehetőséget arra, hogy előrébb kerüljön weboldalunk a Google találati listáján. Az sem mindegy azonban, hogy honnan érkeznek a látogatók az oldalunkra, ahogy az sem, hogy mennyi időt töltenek rajta. A Google ráadásul vizsgálja a visszafordulási arányt is, vagyis azt, hogy mikor navigálnak el az oldalról. A magas visszafordulási arány negatívan befolyásolja az értékelését.

A linképítés nemcsak kiemeli oldalunkat a többi közül és növeli a konverziót, de általa építhetjük a saját márkánkat, növelhetjük a kapcsolati tőkénket és szakmai elismerésre is szert tehetünk.

Egy oldal keresőoptimalizálása során a tartalmi és technikai fejlesztés mellett mindenképpen sort kell keríteni a linképítésre is. Nem érdemes azonban egyedül nekifogni, szakértői segítséggel gyorsabban érhetőek el jobb eredmények!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

8 tipp hogyan tegye mobilbaráttá webáruházát

A legkézenfekvőbb ok, amiért érdemes aggódni a mobilbarát jelleg miatt, az az, hogy a Google keresési forgalmának több mint fele mobileszközökön lévő felhasználóktól származik. Ez

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat