Középpontban a kulcsszókutatás

Középpontban a kulcsszókutatás

Share This Post

A keresőoptimalizálás Szent Grálja a kulcsszókutatás. A kulcsszavak meghatározása nélkül nem is lehet sem SEO-zásba, sem pedig SEO szövegek írásába fogni. Nézzük meg, miért bírnak ennyire kiemelkedő szereppel és milyen egy Google szempontoknak megfelelő kulcsszó!

Miért ennyire fontos a kulcsszókutatás?

A keresőoptimalizálás 0. lépése, hogy meghatározzuk azokat a kulcsszavakat, melyek segítségével az oldalra szeretnénk terelni az embereket. Lényegében erre épül az egész SEO, a kulcsszavak meghatározása annyira fontos a keresőoptimalizálásnak, mint egy biztos alap a háznak. A kulcsszókutatás tehát ki- és megkerülhetetlen.

A konkrét kulcsszavak meghatározása azonban nem könnyű. Hiszen a túl gyakran vagy a túl ritkán használt kulcsszavak sem lehetnek megfelelőek. A szakzsargont pedig igen kevesen értik.

A kulcsszó megállapítását a cikkünk fő témáját képező kulcsszókutatás előzi meg, mely során össze kell gyűjteni minden olyan szót, amely kapcsolatba hozható az oldalunkkal. Majd ezek közül kiválasztani azokat, melyek a lehető legpontosabban meghatározzák oldalunk témáját, leginkább leírják a termékeinket.

A kulcsszókutatás során a tudatos, jól átgondolt választás tehát nagyon fontos, ám ezt követően sem lógathatjuk unottan a lábunkat. Pár havonta – negyedévente érdemes sort keríteni a kulcsszavak felülvizsgálatára és amennyiben szükséges, módosítani őket.

Ilyen a tuti kulcsszó

Hurrá, megtaláltuk a kulcsszavakat! Ez bizony okot ad az örömre, de egyáltalán nem mindegy az sem, hogy hogyan használjuk őket. A Google algoritmusok figyelembevételével, a nekik való megfelelés jegyében kell alkalmaznunk őket. Bizonyos helyekre és megfelelő sűrűségben (kulcsszósűrűség) kell őket a szövegbe építeni.

Alapvetően egy oldalt egy adott kulcsszóra érdemes optimalizálni, a Google is azokat a szakmai blogokat kedveli a leginkább, amely egy kulcsszóra hoz minél érdekesebb és relevánsabb információkat. Egy ilyen blog emellett szakértői státusszal is felruházza a tulajdonosát, kiváló eszköz a kapcsolatépítésre, az (el)ismertség fokozására és a márka iránti bizalom erősítésére is.

Egy kulcsszónak vannak követelményei is: ne legyen túl hosszú, 1-3 szónál hosszabbat soha ne alkalmazzunk. Egyrészt túl hosszú kulcsszavakra nem keres rá senki, másrészt a magyar nyelv jellemzői sem teszik lehetővé, hogy hosszabbal kalibráljunk.

Ezek a kulcsszavak típusai

A kulcsszavakat különböző szempontok szerint csoportosíthatjuk. A legelterjedtebb a cél szerinti csoportosítás, mely alapján megkülönböztetjük a következőket:

Főoldali kulcsszó

Célja, hogy a weboldal főlapjára konvertáljon. Ennek érdekében 2-3 olyan ütős kulcsszót kell alkalmaznunk, melyek hűen tükrözik azt, hogy mivel foglalkozik az oldalunk. Ezek a kulcsszavak lehetőleg olyanok legyenek, amelyekre sokan és sokszor szoktak rákeresni és valóban a célközönséget vonzzák az oldalra. A technikai megvalósítás során fontos, hogy a menü, a title, a szövegtörzs és a lábléc is tartalmazza őket.

Gyűjtőkulcsszó

Ezek általában kategóriák vagy címkék, tehát vagy termékkategóriák vagy a terméket/szolgáltatást részletesen bemutató több szavas kifejezések. Ezek is legyenek a keresőben gyakran használt fogalmak. Blogcikket azonban soha ne optimalizáljunk gyűjtőkulcsszóra.

Termékek és szolgáltatások kulcsszói

Ezek a termék vagy szolgáltatás nevei, ám ezek is legyenek népszerűek a felhasználók körében.

Blogbejegyzések kulcsszavai

Mivel ezek a bejegyzések egy problémára kínálnak megoldást vagy valamit részletesen bemutatnak, így az ezekkel kapcsolatos kifejezésekre érdemes optimalizálni a szöveget.

Long tail kulcsszó

Az ún. head (vagyis általános fogalmat jelölő) kulcsszóval szemben a long tail kulcsszavak olyan kulcsszavak, melyek több kifejezés használatával, részletesebben írnak körül egy adott terméket vagy szolgáltatást.

Az eredményes kulcsszókutatást számos szoftver támogatja, amelyek statisztikai módszereket is alkalmaznak. Ilyen például a Google Ads kulcsszótervező, a Keywordtool.io vagy az Ubersuggest is, de szimplán a Google használatával is inspirálódhatunk. A kulcsszókutatás egyszerű, de nagyszerű feladat a keresőoptimalizálás során, mely alapjaiban teremtheti meg oldalunk eredményességét.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

8 tipp hogyan tegye mobilbaráttá webáruházát

A legkézenfekvőbb ok, amiért érdemes aggódni a mobilbarát jelleg miatt, az az, hogy a Google keresési forgalmának több mint fele mobileszközökön lévő felhasználóktól származik. Ez

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat