A keresőoptimalizálás árak elsősorban attól függenek, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat szeretnénk igénybe venni. Laikusként nehéz megérteni, hogy miből tevődnek össze a keresőoptimalizálással kapcsolatos árajánlatok. Jelen cikkünkben ennek járunk utána!
A keresőoptimalizálás árait befolyásoló tényezők
A keresőoptimalizálással kapcsolatban számos szolgáltatásra lehet igény: technikai SEO-ra, tartalomgyártásra, linképítésre vagy akár mindre egyszerre. Ez utóbbi esetben a SEO szakember a keresőoptimalizálással kapcsolatos összes feladatot egyedül kezeli. A keresőoptimalizálás összetett folyamat, sok munkával, rengeteg energia- és időbefektetéssel lehet igazán jó eredményeket elérni.
Ha valaki csak egy kifejezett részében kér segítséget, nyilvánvalóan az árak is kedvezőbben alakulnak. Arra is van példa, hogy valaki csupán támogatásra szorul egy SEO mentor által, de a konkrét kivitelezést maga szeretné elvégezni. Ebben az esetben a cél az irányított tanulás, az ismeretszerzés. A SEO szakember itt csak támogató funkciót lát el, így az árak is ezt tükrözik.
Hogy konkrétan számokkal is meghatározzuk a keresőoptimalizálás árakat, azt mondhatjuk, hogy egy havidíjas keresőoptimalizálási szolgáltatás egy kezdő SEO szakember esetén 25-30.000 Ft-tól kezdődik, míg egy tapasztalt, referenciával rendelkező szakértő akár havi több százezer forintot is elkérhet. Átlagosan egy mindenre kiterjedő, komplett csomag 80.000-100.000 Ft körül mozog. Ez hosszútávú befektetés, amely évekre dobogós helyre betonozhatja be weboldalunkat a Google találati listáján.
Havidíjas csomagok
A legtöbben havidíjas, vagyis előfizetéses csomagok alapján vesznek igénybe keresőoptimalizálási szolgáltatásokat. A havidíj ára a kért szolgáltatásoktól függ és sokszor a folyamatos analitikát is magában foglalja.
A komplett csomag egy csokorban tartalmaz minden olyan szolgáltatást, mely azt célozza, hogy adott weboldal minél előkelőbb helyet foglaljon el a kereső találatai között. Ezt a célt előre kidolgozott terv mentén igyekeznek elérni a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek. A stratégia magában foglalja a kulcsszókutatást, az optimalizálást, a linképítést, valamint a technikai és tartalmi hibák javítását is, kiegészülve a rendszeres felülvizsgálattal és a beállítások szükségszerű módosításával.
Az analitika hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelő is értelmezni tudja az eredményeket, azok változásait. Mivel a keresőoptimalizálás során számos tényezőt és folyamatot át kell látni, a szakemberek szempontjából a komplett csomag a legelőnyösebb. Könnyebben kezelik az oldalakat és vállalják a felelősséget, ha minden feladat a kezükben összpontosul.
Saját kezű keresőoptimalizálás
Vállalkozó kedvűek vagy azok, akik érdeklődnek a keresőoptimalizálás iránt, saját maguk is belevághatnak a SEO-zásba. Ebben az esetben még a keresőoptimalizálás árak miatt sem kell aggódniuk, ám rengeteg időre és egy nagy adag kitartásra kétségtelenül szükségük lesz.
A SEO mentorálás alkalmával a SEO szakember csak egyengeti, segíti az utunkat, tanácsokkal lát el, de a munka oroszlánrésze ránk marad. Ahogy miénk lesz a mentorálás során megszerzett tudás is. SEO tanácsadás azok számára ajánlott, akik valamilyen szinten már képben vannak a keresőoptimalizálással és csupán egy új látásmódra, egy kívülálló javaslataira van szükségük. Abban az esetben lehet kifejezetten hasznos, ha nem értjük, miért nem eredményes az oldalunk vagy eltévedtünk a keresőoptimalizálás útvesztőjében.
Sikerdíjas keresőoptimalizálás
Ha valami, akkor a sikerdíjas keresőoptimalizálás garantáltan eredményeket hoz és megrendelőként is jól járunk vele, hiszen csak akkor kell érte fizetni, ha általa valóban jól teljesít az oldalunk. Utána viszont havidíjas szolgáltatás igénybevétele szükséges.
Összességében ezzel a lehetőséggel mindkét fél jól jár, hiszen a keresőoptimalizálás hetek-hónapok alatt fejti ki a hatását, ez a hatás azonban hosszú évekig tart. Jó azonban előre felkészülni arra, hogy az eredmények javulásával az árak is növekedni fognak, a havidíj ára nem fix.
A keresőoptimalizálás árak függenek a választott szolgáltatástól, az igénybevétel módjától és természetesen attól is, hogy konkrétan melyik szakemberhez vagy ügynökséghez fordulunk. Szerencsére számos lehetőség közül választhatunk, kár lenne kihasználatlanul hagyni a keresőoptimalizálás erejét!