A keresőoptimalizálás jelentésével kapcsolatban nagy a zavar a fejekben. Sokan nem tudják, mi a célja, kinek és miért van szüksége rá, ha van egyáltalán? Az alábbiakban megnézzük, mit is takar pontosan a keresőoptimalizálás fogalma és miért fontos.
Erre szolgál a keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás nem csupán a marketingeseknek fontos. Átlagemberként is nap mint nap találkozhatunk vele. A keresőoptimalizálás tulajdonképpen egy stratégia, mely a Google keresőalgoritmusok megismerésével segíti a cégeket abban, hogy minél előkelőbb helyet foglaljanak el a kereső találati listáján. A keresőoptimalizálás tulajdonképpen annak megvalósításában segít, hogy egy adott weboldalt jobban „szeressen” a Google.
Egészen pontosan a keresőoptimalizálás segítségével a Google algoritmusok elvárásaihoz való alkalmazkodással olyan weboldalakat építhetünk fel, mely adott kulcsszavakra optimalizálva a találati lista legelső oldalára repíthet egy honlapot. Fontos kiemelni, hogy itt organikus – tehát nem fizetett hirdetésekkel létrejött – találatokról van szó.
Ennek kiaknázásával azt mondhatjuk, hogy a keresőoptimalizálás (vagyis a SEO, mely az angol Search Engine Optimazitaion szóból ered) megfelelő tudás birtokában lényegében ingyenes.
A keresőoptimalizálás számos területen támogat egy weboldalt: a stratégia kialakítása során figyelni kell a honlap felépítésére, a gyorsaságára, az URL-re, a szövegek SEO szempontú megírására, a kulcsszavakra és azok sűrűségére. Az informatikai jellemzők és a SEO szövegírás mellett a harmadik fontos keresőoptimalizálást szolgáló eszköz a linképítés.
A SEO a marketingstratégia egy, de nem egyetlen eszköze
A SEO-nak igenis van helye egy cég marketingstratégiájában. Hiszen ahogy azt korábban láttuk, hosszútávon mindenképpen előnyökkel szolgál számára. Van, hogy önmagában van jelen, de a siker egy komplex stratégia alkalmazásával lehet teljes. A SEO mellett érdemes fizetett hirdetésekkel is kalkulálni, ám ezek rövidtávon hoznak csupán eredményt. Továbbá a közösségi oldalaknak is hatalmas szerepe van az ügyfélszerzés során. Azt azonban leszögezhetjük, hogy az ügyfelek 50-60%-át kétségtelenül a SEO-nak köszönhetik azok a cégek, melyek kihasználják a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket.
SEO: pro és kontra
Kár lenne azonban azt hinni, hogy a SEO egy rózsaszín vattacukor felhő. Természetesen az előnyei mellett vannak hátrányai is. Tudnunk kell, hogy a keresőoptimalizálás megtérülési ideje viszonylag hosszú: legalább 3-6 hónappal kell számolnunk. Cserébe azonban a hatása is sokáig tart. Ha hirtelen szeretnénk sok vevőre szert tenni, maradnak a fizetett hirdetések.
A keresőoptimalizálás kétségtelenül olcsóbb, mint a gyors eredménnyel kecsegtető fizetett hirdetések. Egy SEO szempontoknak megfelelő honlapépítés hosszú hónapokra, évekre szól. Bizonyos időközönként érdemes felülvizsgálni a beállításokat és módosításokat eszközölni a mindenkori algoritmus igényeihez igazodva, de így is gazdaságosnak mondható.
Ezért érdemes keresőoptimalizálásba fektetni
Nem kérdés, miért ennyire fontos, hogy egy adott cég a Google találatai között az első oldalon, sőt akár a legelső találatként jelenjen meg. Minél előrébb sorolnak valakit a keresőmotorok, annál több látogatója lesz a weboldalának. Ergo annál több vásárlója/ügyfele, tehát bevétele is.
Ennél persze konkrétabb célokat is szolgál a keresőoptimalizálás egy-egy cég vonatkozásában. Például sokan szeretnék megelőzni a vetélytársaikat. Hiszen, ha a konkurencia helyett őket választják, az marketing-, kommunikáció és értékesítési szempontból is roppant előnyös.
A SEO az átkattintások elérését is célozhatja. Hiszen, ha egy, a megfelelő kulcsszavakat tartalmazó szöveggel tovább juttatunk egy potenciális ügyfelet egy másik oldalra, könnyebben megvalósulhat az értékesítési cél vagy éppen a feliratkozószerzés.
Láthatjuk, hogy a keresőoptimalizálás rendkívül összetett és szövevényes, de annál hatékonyabb megoldás az ügyfélszerzés érdekében. Ne féljünk kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket!