A keresőoptimalizálás organikus (azaz nem fizetett) tartalmak útján képes növelni weboldalunk konverzióját. Annak érdekében, hogy ki tudjuk használni a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket, ismernünk kell annak jellemzőit, alapjait. Három fő területével kapcsolatban kell információkat szereznünk: a honlapok felépítéséről, a kulcsszókutatásról és a linképítésről. Ismerkedjünk meg ezekkel egy kicsit közelebbről!
Hogyan kezdjünk neki?
A honlapstruktúra segíti a keresőt abban, hogy fel tudja térképezni a felépítését, átláthatóságát, mely a megjelenítésben és a rangsorolásban is fontos szerepet játszik. Másrészt a felhasználók szempontjából is fontos, hogy a honlap átlátható, logikus felépítésű legyen, az egyes aloldalakhoz pedig saját céljainknak megfelelően jusson el.
A honlapon lévő szövegeknek a kulcsszókutatás során előre meghatározott kulcsszavakat kell tartalmaznia, bizonyos arányban és helyeken. A tudatos kulcsszóhasználat, az informatív, hasznos, minőségi szöveges tartalmak gyártása adja a keresőoptimalizálás egyik fontos területét.
A harmadik alap, mellyel mindenképpen számolnunk kell, a linképítés. A Google ugyanis figyeli, hogy az erős, releváns tartalmakkal rendelkező oldalakról hová mutat link. A legjobb természetesen, ha a saját oldalunkra. A linképítés során kialakult hálózatoknak komoly szerepe van a találati lista alakulásában, melyet jó, ha átlátunk.
Ezt segítik bizonyos szoftverek – így a Majestic, Ahrefs, a SEO Powersuite, a SEOzseni – használata.
A SEO elsajátítása hosszú folyamat
A keresőoptimalizálás három alapja olyan, mint egy háromszög csúcsai. Egyik sem fontosabb a másiknál, de ha egy is hiányzik, nem lesz eredményes a SEO-zás. Ha olyan témáról írunk olvasmányos, informatív és releváns tartalmú szöveget, melyben nincs konkurencia, bizonyos esetekben elegendő lehet a megfelelő kulcsszavak használatával történő SEO szövegek írása. Azonban csak egy ideig, hiszen bármikor felbukkanhat egy vetélytárs a csatatéren.
Így be kell látnunk, hogy a linképítés és a honlapstrukturális szerepe is fontos, a keresőoptimalizálás pedig egy összetett, szövevényes folyamat. Szerencsére az interneten számos ingyenes tartalom, oktatóvideó, blog és tananyag érhető el a témában. A tanulás azonban hosszú és rögös út, energia-, idő- és pénzigényes is. Ám lelkesedéssel és kitartással olyan magabiztos tudásra tehetünk szert a keresőoptimalizálás terén, mellyel valóban sikeresen optimalizálhatjuk oldalainkat.
SEO mentorálás a jobb eredményekért
Ha gyorsabb eredményekre vágyunk és szeretnénk ezt a hosszú tanulási időt lerövidíteni, jól jöhet egy kis támogatás. Az ismeretanyag elsajátítás során sokan megbánják, hogy belevágtak a tanulásba, hiszen közben szembesülnek vele, hogy ez nem olcsó mulatság, ráadásul nem hoz túl gyorsan eredményeket. Egy SEO mentor azonban segíthet hatékonyan elsajátítani a legfontosabb ismereteket azzal, hogy tapasztalatának hála tudja, mire kell fókuszálni.
A keresőoptimalizálás elsajátítása több évig is eltarthat, közben számos hibát véthetünk. A tapasztalatszerzés felemelőbb is lehet, ha egy SEO mentor rámutat, mi a lényeg, nem hagyja, hogy elkövessük azokat a hibákat, melyeket ő már elkövetett, segít kijavítani, amelyeket vétettünk és hasznos tippekkel, tanácsokkal lát el. Így a keresőoptimalizálással kapcsolatos tudás ugyancsak a miénk lesz, de csalódás, hibák és felesleges kiadások nélkül. Az egyedül vagy mentorral való tanulás mellett természetesen egy külsős céget is megbízhatunk, ekkor azonban csak eredményeink lesznek a keresőoptimalizálás terén, ismereteink aligha.
Keresőoptimalizálás ügynökségen keresztül
Ha szeretnénk kimaxolni a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket, extra erős stratégiára szert tenni, nagy a konkurencia, mi pedig minél előkelőbb helyre pályázunk, érdemes lehet egy keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség havidíjas szolgáltatását igénybe venni. Ezzel egyrészt időt nyerünk, másrészt ezek az ügynökségek rendelkeznek számos, a keresőoptimalizálást támogató szoftverrel (melyek megvásárlása önállóan túl drága lenne). Attól függően, hogy egy vagy több honlapot üzemeltetünk, a keresőoptimalizálás költségei eltérőek lehetnek. Minden esetben egyedi döntés függvénye, hogy a házon belüli vagy a külsős, ügynökségen keresztül történő keresőoptimalizálást választjuk.